«Єврейське хрещення» або найдивніше місце в Новому Заповіті

«Єврейське хрещення» або найдивніше місце в Новому Заповіті

Як єврей можу сказати, що слово “хрещення” навіває жахливі образи моєму народові. З ранніх років католицизму євреїв примушували хреститись як християн. Іноді під загрозою смерті. В інші часи наслідком для неохрещених євреїв було виселення з рідного дому і країни. Наприклад, Іспанська Інквізиція в свій час постановила, що євреї, які не навернулись до католицизму (і відповідно, не охрещені), мають залишити територію Іспанії.

В інших випадках євреїв викрадали і насильно хрестили — так було із сином одного рабина в 1762 році. Подібне відбувалось в Росії усього два століття тому. Російська імперія забирала єврейських хлопчиків з 12 років для служби в армії. “Вимушені, майже завжди насильні хрещення, ймовірно, перевершили за кількістю всі подібні випадки в інших країнах протягом всієї історії”.

Що-що він робив?

Через такі відверто бандитські історії євреїв пересмикує від одного лише слова “хрещення”. Коли вони чують новину про єврея, який прийшов до віри в Ієшуа і добровільно охрестився, їх просто вивертає. І це можна зрозуміти, ця відраза базується на історичних фактах. Але знаєте, так було не завжди.

“Чи може хтось боронити води, щоб оці не хрестились, що, як і ми, одержали Святого Духа?” (Діян. 10:47)

Хто такі “оці”, і хто це сказав? Це слова єврейського апостола Шимона Петра, і він говорить про язичників в домі Корнілія. Була серйозна суперечка щодо хрещення язичників, як віруючих в Ієшуа. Бо такого ще не було. Перші дев'ять років Євангелія проповідувалась винятково євреям.

Шимон Петро, після видіння і слова від Господа (Діян. 10), трохи збентежений, йде в дім до римського військового і ділиться з людьми в цьому домі звісткою про Ієшуа. Святий Дух сходить на людей прямо посеред спілкування. Віруючі євреї, що стали свідками цього, приголомшені — язичники отримують Святого Духа!!!

Шимон Петро сказав: “Чи може хтось боронити води, щоб оці не хрестились, що, як і ми, одержали Святого Духа?” Це стало головною темою суперечки, яка не була вирішена протягом наступних десяти років (Діян. 15).

Зворотня суперечка

Але з яких пір хрещення язичників стало дискусійним питанням? Чи можете ви собі уявити звинувачення на адресу... Першої Баптистської Церкви в тому, що вони хрестять неєвреїв? Це було б смішно. Однак, якщо б вони хрестили велику кількість євреїв, це підняло б хвилю.

Чого більшість людей, євреїв і неєвреїв, не знають, так це того, що хрещення (або водне занурення) — з самого початку єврейське. Задовго до того, як королева Ізабелла змушувала євреїв Іспанії навернутись і охреститись, євреї Ізраїлю були знайомі з водами занурення.

Коли Йоан Хреститель, єврейський пророк, прийшов проповідувати покаяння через хрещення, ми не знаходимо ніяких записів про обурення: “Що це за дивну нову традицію ви вводите?” Водне занурення вже було важливою частиною юдаїзму. Тора вчила, що священники мали занурюватись у воду, що було частиною їх освячення (Вих. 29:2-5). Перед тим, як будь-який єврей міг принести жертву в Храмі в Єрусалимі, він мав зануритись у мікву, водний резервуар для омивання, символізуючи тим самим ритуал очищення.

Як занурити у воду три тисячі чоловік без річки?

Ви ніколи не замислювались над тим, як Шимону Петру і апостолам вдалось занурити у воду три тисячі євреїв-чоловіків за один день в Єрусалимі? Єрусалим — це вам не Тель-Авів чи місто в Галілеї, де можна скористатись Середземним морем чи річкою Йордан. Єрусалим знаходиться на горі. І там немає озер, рік чи морів поблизу. Однак, археологи розкопали близько 50 мікв — водяних резервуарів для занурення, які використовувались в Храмовому служінні. 50 резервуарів, кожен вміщував 60 чоловік — три тисячі могли прийняти водне занурення за декілька годин. Без цих єврейських мікв таке було б неможливим.

Сьогодні поєднання юдаїзму з актом водного занурення — те, що ми бачимо серед новозавітніх євреїв — це спроба поєднання масла з водою. Але в першому столітті не було так. Проблемою тих днів було питання про те, що робити з хрещенням не євреїв, а язичників! І Шимон Петро відразу почув, що про нього думають інші євреї, як тільки зробив “неймовірне” — охрестив, занурив язичників в Тіло Ієшуа.

“Апостоли і брати, які були в Юдеї, довідалися, що й погани прийняли слово Боже. А як Петро прийшов в Єрусалим, обрізані накинулись на нього: ‘Чого, — мовляв, — увійшов єси до необрізаних і їв з ними?’” (Діян. 11:1-3)

Дивно, чи не так?

“Еврейское крещение” или самое странное место в Новом Завете

Автор — Рон Кантор / messiahsmandate.org
Переклад — Ганна Іващенко для ieshua.org

Пожертвовать

Последнее: 18.02. Спасибо!