Котрого не можна описати: безліч чудесних імен Ісуса

Котрого не можна описати: безліч чудесних імен Ісуса

На русском языке читайте здесь — Неописуемый: множество чудесных имён Иисуса.

(Вільно володієте українською мовою? Маєте бажання на волонтерських засадах служити в перекладі матеріалів з російської на українську? Будь ласка, напишіть нам — al.fishman@gmail.com)

«Знайди листок паперу і щось, щоби писати».

Моя дружина з усмішкою підкорилася і приготувалася до того, що буде далі. Завдання було простим: протягом 10 хвилин кожен з нас мав записати всі імена і характеристики Ісуса, які лише зміг згадати. Через 10 хвилин ми повернулися одне до одного, щоби поділитися написаним. І, коли все нові й нові грані вічного Скарбу відкривалися перед нашим поглядом віри, ми стали прославляти Його. Над кожним з імен можна було би роздумувати впродовж цілого життя.

Месія, Пан, Вчитель, Творець, Друг.

Наречений, Спаситель, Господь, Посередник, Відкупитель.

Достойний, Наша благословенна Надія, Наш Примиритель, Добрий Пастир.

Чудесний Порадник, Князь Миру, Образ невидимого Бога, Владика земних царів, Двері, Істинна Виноградна Лоза, Хліб Життя, Агнець Божий, Дорога, Істина і Життя, Камінь Спотикання, Святий, Початок.

Цар Слави, Господь Суботи, Вірний Свідок, Глава Церкви, Лев з коліна Юди, Страждаючий Слуга, Пророк, більший, ніж Мойсей, Той, Хто нас полюбив.

Світло Світу, Засновник і Завершитель нашої Віри, Великий Первосвященник, Син Давида, Син Людський, Син Божий, Наша Мудрість, наше Освячення, Щось більше, ніж Соломон, Первісток померлих, Воскресіння і Життя.

Альфа і Омега, Бог всемогутній, Чоловік Бòлів, Сяяння Божої слави.

І це далеко не все.

Вище всіх Своїх імен

Ця вправа показала одну просту річ: Ісус Христос живе за межами будь-якого святого імені. Стільки імен, натхненних Святим Духом, існує лише тому, що реальність Христа перевищує кожну з цих характеристик. Хоча те все, що ми знаємо і можемо висловити нашою людською мовою, є правдивим, але Він перевищує людську мову.

Він той, розповідаючи про якого неможливо перебільшити: Його гідність, Його цінність і насущна необхідність, Його сила, Його доброта, Його вірність, Його краса літають над людськими словами, як серафим над метеликами.

Христос вищий за всі слова

Людська мова здатна переносити нас в найрізноманітніші місця: від фронтів Другої світової війни до нори гобіта в Ширі. Мова може змусити нас пережити глибоку почуття – від співстражання до мужності, від огиди до жаху, від любові до ненависті.

Однак, коли розпочинаємо говорити про Христа, ми як зі свічкою в руках намацуємо шлях в темряві: Він схожий на це, схожий на це… Ісус знаходиться за межами всього словникового запасу нашого світу. Його святість перевищує наше розуміння слова «святий». Наша мова, занадто слабка, щоби вловити Його силу, замовкає, не здатна висловити повноту Його слави.

Сцена, на якій Він явив Себе

Водночас, хоча Христос, будучи трансцендентним, не може бути до кінця описаний чи позначений єдиним ім’ям, маємо захоплюватися тим, що Бог задумав відкрити чудесні імена Сина, які нам дані в Святому Письмі.

Незважаючи на те, що деякі імена Бог відкриває нам в одну мить, тоді як для розкриття інших в історії спасіння потрібні були століття, всі ці імена були в Божому задумі ще перед створення світу. Бог майстерно вибудовував реальність та людський досвід, щоби створити контекст для одкровення слави Свого Сина – саме так, а не навпаки.

Іншими словами, Бог не працював з уже готовими декораціями, використовуючи їх найкращим способом. Бог від початку створював людський досвід як сцену, на якій показував нам Свого Сина. Одним з прикладів такого є шлюб. Він існує для того, щоби показати, Ким для Церкви є Божий Син, Яким є Він в ролі «Нареченого» (Еф. 5, 32).

Це Божа історія, це Його світ. І декорації на сцені були побудовані так, щоби свідчити про Ісуса.

Що в імені?

Водночас, імена Христа є якорями для нашої душі в цьому бурхливому світі.

Скільки овець отримало втіху в долині смертної тіні через Його ім’я – «Добрий Пастир»?

У скількох Його титул «Господь», подібно до прохолодного вітру, заспокоїв безумні пристрасті?

Скільки відродилися від відчаю через Того, Хто є наша «блаженна Надія» (Тит. 2, 13) або переносили терпіння, дивлячись на «страждаючого Слугу»?

Скільки раз гординя вмирала перед «істинною Виноградною Лозою»?

Скільки разів «великий Первосвященик» підносив наші голови з пороху? Скільки разів втихомирював бурю «Князь Миру»?

Жінка, що не носила на пальці обручку, може припасти до «Нареченого». Дитина, яку не любили, може вхопитися за «Того, що нас полюбив». Мати, котра приходить на могилу дитини – за «Воскресіння і Життя». Той, хто чує себе самотнім в світі – за великого «Друга».

Його імена для нас дорожчі, ніж всі інші імена, тому, що для нас дорогим є Він Сам. Кожне з імен відкриває ще одну грань, ще одну картинку того, що ми поки не можемо побачити своїми очима. Христа ніхто не може переоцінити. І нікому самому Його не охопити. Океан не спорожніє, якщо ми, сидячи на вічному березі, станемо пити з Його глибин. В ньому завжди буде ще більше того, що можна побачити, відчути, пізнати і насолодитися.

Приплив постійно посилюється. І наш Спаситель завжди буде кращим, ніж наші найпрекрасніші думки про Нього.

Автор — Грег Морзе / © 2022 Desiring God Foundation. Website: desiringGod.org
Переклад з рос. — Василь Гаранджа

Пожертвовать

Последнее: 26.07. Спасибо!