Чому єврей позбавився свого єврейського імені, коли почав вірити в єврейського Месію? Звучить підозріло, чи не так? Тому що так воно і є!
Центральний автор Нового Заповіту — принаймні, по кількості посланнів в общини — хлопець на ім'я Савл з Тарсу. Він був євреєм і римським громадянином, а також ортодоксальним рабином. Він вчився у Гамаліїла, одного з найповажніших єврейських вчених того часу. Він був настільки ревним за Богом і впевненим, що євреї, які повірили в Ієшуа, були обдурені, що шукав способи заарештувати єврейських віруючих і навіть схвалив побиття камінням Стефана, одного з лідерів перших віруючих в Ієшуа євреїв.
Однак, на шляху в Дамаск, куди він прямував для арешту віруючих, він був повалений на землю і засліплений яскравим світлом. Ієшуа проговорив до нього і дав зрозуміти, що його розуміння цього питання неправильне. Після цієї драматичної зустрічі він став віруючим і почав ділитись радісною звісткою про Ієшуа з єврейським народом.
“Також” — не “замість”
Через багато років, коли він подорожував Ойкуменою, прагнучи допомогти євреям і язичникам знайти живі, особисті відносини з Царем Всесвіту, Біблія вказує на той факт, що у нього було два імені.
“Але Савл, що й Павло він...” (Дії 13:9)
Сумно, але століттями християни вчили, що Савл змінив своє ім'я на Павло після того, як став віруючим. Інакше кажучи, він позбавився свого єврейського імені і взяв християнське. Це твердження необґрунтоване з двох причин.
В першому столітті не було ніяких “християнських” імен!
По-перше, чому це римське ім'я має бути синонімом християнського імені? Римська спадщина — це поганська політеїстична (з вірою в багатьох богів) спадщина, і саме Рим став головним гонителем Тіла Месії на перші триста років. Окрім того, не було такого поняття, як “християнські імена”! Ім'я Павло стало християнським іменем тільки завдяки Павлу.
По-друге, якщо Савл справді змінив своє ім'я з єврейського на римське, то чому тоді він чекав так багато років, щоб зробити це?
Євреї отримують два імені
Кожен, хто виріс в єврейському домі за межами Ізраїлю, знає, що це загальноприйнято для євреїв мати два імені, одне з яких пов'язано з місцевістю, в якій вони живуть, а інше — івритське. Моє англійське ім'я Рон, але мої батьки також дали мені ім'я Хаїм, що в перекладі з івриту означає “життя”. (Щоправда, тут, в Ізраїлі, я користуюсь ім'ям Рон, тому що воно теж вважається івритським, і врешті решт, просто звучить крутіше!)
Коли Савл мандрував неєврейськими регіонами, він використовував своє римське ім'я. Зауважте, що згаданий вище вірш не говорить: “Савл, що змінив своє ім'я на Павло” а швидше “Савл, якого також називають Павло,” тобто в доповнення до, а не замість.
Ось прямо сьогодні я слухав одного з моїх улюблених проповідників. Ця людина — чудовий вчитель Писання, і він любить Ізраїль. Він та його церква постійно жертовно служать віруючим тут. В своїй проповіді він нагадав, як звернувся Ієшуа: “Савл,” а потім додав, що Він вжив ім'я Савл, а не Павло, потому що “таким було його ім'я тоді.” Якщо хтось такий освічений і помазаний може помилитись в такому простому питанні, то як же легко ворогові пограбувати Савла, другу за значимістю фігуру в Новому Заповіті, — позбавити його єврейської ідентичності і тим самим заплутати характер Нового Заповіту.
І що в цьому такого?
Гарне питання... на яке є відповідь. Ворог неабияк постарався, щоб засліпити єврейський народ у відношенні до Ієшуа. І рання церква також допомогла де-юдеїзувати багатьох центральних особистостей Нового Заповіту. Павла подавали не як Шауля, вченого рабина, який йшов за єврейським Месією, а як колишнього єврея, який дав початок релігії, далекої від юдаїзму.
Звичайно, він і подумати про таке не міг, стверджуючи: “Тож із цієї причини покликав я вас, щоб побачити й порозмовляти, бо то за надію Ізраїлеву я обкутий цими кайданами” (Дії 28:20). В своїй свідомості Шауль страждав не за нову релігію, а за надію Ізраїлеву.
Давайте викриємо цього Крадія Ідентичності і покажемо Ієшуа єврейському народу в Його справжньому, єврейсько-юдейському контексті.
Примітка: ім'я Павло означає маленький або скромний. Якщо Павло і взяв собі це ім'я пізніше в житті, то воно не мало відділяти його від його власного єврейства (читайте Дії 21:20, 23:6), а швидше було прізвиськом, даним йому для відображжя його скромності, бо він сам називав себе “найменшим серед апостолів” і навіть “найгіршим з грішників.” Звичайно, мати подібний псевдонім — не так вже і скромно, тому я схильний вважати, шо у нього справді було єврейське і грецьке імена.
Чи є у вас ще думки з приводу того, як Євангелія була очищена від свого первинного єврейства? Поділіться своєю думкою в коментарях!
Почему апостол Павел сменил свое имя?
Автор — Рон Кантор / messiahsmandate.org
Переклад — Ганна Іващенко для ieshua.org
Последнее: 26.07. Спасибо!