Як нам молитися про мир для Єрусалима?

Як нам молитися про мир для Єрусалима?

На русском языке читайте здесь — Как нам молиться о мире для Иерусалима?

Псалом 121 закликає нас «молитися про мир в Єрусалимі», або більш буквально — просити про шалом Єрусалиму. Що це означає? Тут ідеться про необхідність молитви за мир у місті? Чи про духовне спасіння, щоб істинний мир перебував усередині? Або трохи про те і про інше? Погляньмо, що говорить нам Біблія про це місто, яке заслуговує на увагу, і розгляньмо кілька думок про те, як молитися за нього сьогодні.

Місто миру

Саме слово «Єрусалим» має той самий корінь, що й слово «шалом» (мир) на івриті (ש.ל.מ = ш. л. м.), що можна чітко почути, якщо вимовити назву на івриті: «Єрушалаїм». Цікаво, що такий самий корінь «леШалем» має і слово «платити». Оплата чи транзакція в обмін на надані товари встановлює мир між двома сторонами, відповідно до угоди. «Шалем» на івриті також означає «завершити», а «шалом», як уже було сказано вище, означає «мир». Тож кореневе слово для назви обраного Богом міста багате на сенс, особливо для нас, вірян, що Єшуа заплатив за наші гріхи, з метою упорядкувати наші стосунки з Богом і відновити мир між Ним і нами... і все це Він зробив у Єрусалимі.

Це те, що стосується останньої частини слова — «Шалем/Салем». А що ж щодо першої частини «Єру»? Цікавий факт: гора, на якій Бог сказав Аврааму принести в жертву свого єдиного сина, була горою Моріа — саме тим місцем, на якому Соломон побудував Храм, і там же був розташований і Другий Храм. Так, Авраам повів свого сина Ісаака саме туди, де зараз розташований Єрусалим. Саме на цю гору підіймався Ісаак, несучи на спині дрова для власної жертовної смерті, аж доки Бог не зупинив Авраама, надавши барана як заступницьку жертву замість Ісаака. І саме тут, як припускається, і бере початок частина слова «Єру».

У книзі Буття, у 22 розділі, кілька разів з'являється слово (на івриті) «бачити». І це відразу після того, як Агар називає Бога «Тим, Хто бачить». У Бутті 22:14 сказано: «І назвав Авраам це місце Єгова-Іре. І сьогодні люди ще кажуть: 'На цій горі бачиш Господа'» (Сучасний переклад). Утім, багато хто перекладає поєднання «Єгова-Іре» як «Господь догляне». І звичайно, найпоширенішим перекладом «Єгова-Іре» є «Бог — мій забезпечувач». Контекст вірша має на увазі, що слово «бачити» відноситься до забезпечення / передбачення. У вірші 8 ми бачимо те ж саме — дієслово «буде бачити» перекладено як «забезпечить / передбачить»: Ісаак запитує батька про ягня для цілопалення, і Авраам каже синові: «Бог побачить Собі агнця для цілопалення, сину мій».

Можливо, це означає щось на кшталт «Бог подбає про це». Але всі ці слова мають спільний корінь «бачити» — «йіре». Навіть назва гори Моріа має той самий корінь.

Таким чином, слово «Єрусалим» означає щось на кшталт «Бог передбачить/забезпечить повністю і сплатить за мир».

Безумовно, Бог бачить усе, що відбувається в Єрусалимі в ці дні. Гріх рясніє по обидва боки конфлікту, і Бога це засмучує. З Писань ми знаємо, що Бог має багато планів щодо Єрусалима, і що Єшуа повернеться на Оливну (Єлеонську) гору. Цього разу Він повернеться не як стражденний раб, а щоб правити як цар-переможець. Він відновить порядок у всьому. Коли Він повернеться, настане політичний і надприродний мир. Але доти нам необхідно боротися за мир молитвою — за той мир із Богом, за який Месія Єшуа вже заплатив. Місто, звичайно, важливе для Бога, але люди для Нього важливіші.

«Так говорить Господь Бог: це Єрусалим! Я поставив його серед народів, і навколо нього — землі» (Єзекіїль 5:5)

Поки це в інтересах Бога, Єрусалим перебуває в центрі світу. Біблійний іврит називає його «пупом» або вершиною землі в Єзекіїля 38:12! Слово «Єрусалим» трапляється 806 разів у Біблії, 660 разів у Старому Заповіті (або Танаху, як він називається тут, в Ізраїлі) і 146 разів в Новому Заповіті. Жодне інше місце Бог не називає «місто Моє» (Ісая 45:13), місто, яке Він обрав як місце Свого перебування.

Однак, Богу було завгодно зруйнувати Свій власний Храм і ціле місто Єрусалим через непослух Ізраїлю. Це говорить нам про те, що не стільки саме місто і його будівлі посідають головне місце в Його серці, але святість Його народу і Його взаємини з ними. Звичайно, і Храм, і саме місто мають велике значення в списку Його цінностей, але не так сильно, як взаємини з Його дітьми. Це і є те місце, де перебуває істинний мир — у серцях людей, які перебувають у правильних взаєминах зі своїм Богом.

Найкращий спосіб молитися за мир — це молитися за спасіння людей. Біблія вчить, що якщо наш розум повністю покладається на Господа, то наші серця зберігаються в мирі (Ісая 26:3). Необхідно, щоб це стало нашою молитвою за всіх євреїв і палестинців, політиків і службовців, робітників і звичайних людей — за кожного: щоб Бог міг привернути їх до Себе й повести їх у мандрівку віри, щоб вони покладали надію на Нього й мали мир, що приходить тільки від Єшуа.

Найбільш значуще місто

Єрусалим є центральною гарячою точкою в духовній війні, яку ми можемо бачити навіть до сьогодні. Якимось чином те, що відбувається там, відображається на перших шпальтах газет. Єрусалим був предметом суперечок і домагань упродовж усієї історії — безліч націй і народів виступали проти нього: ассирійці, єгиптяни, вавилоняни, греки, римляни, візантійці, перси, араби, хрестоносці, турки, йорданці — що само собою дивно, оскільки географічно він завжди розташовувався поза основними торговельними маршрутами і не мав жодної стратегічної важливості для завойовників. Якби йшлося тільки про фізичну битву, то було б дуже складно зрозуміти її причини. Однак, сама суть цієї битви — духовна. Бог проголосив, що Він перебуватиме посеред Єрусалима (Захарія 8:3). Як ви думаєте, наскільки сильно ворог ненавидить місце, де перебуває Бог? Ворог не може досягти успіху в цій битві проти Єрусалима, але він робить усе можливе, щоб створити якомога більше напруження, кровопролиття, болю і розбрату. Але, як уже було сказано, одне зі значень слова «шалом» — «завершеність». Бог обрав Єрусалим місцем Свого перебування, і Він бажає, щоб місто було завершеним, цілісним і мирним.

1947 року Генеральна Асамблея ООН видала резолюцію, згідно з якою Єрусалим отримав статус «corpus separatum». Це юридичний термін, який означає «розділене тіло». Такого ніколи раніше в історії не відбувалося. Жодне інше місто не було виділене людським урядом для того, щоб дотримуватися законів, відмінних від тих, яких дотримується весь інший світ. Але Єрусалим був відділений Богом, а не тільки Організацією Об'єднаних націй. Цікавий також той факт, що Єрусалим не був столицею жодних інших держав, крім Ізраїлю. Багато християн і євреїв також розцінювали відновлення Єрусалима і його повернення 1967 року під юрисдикцію Ізраїлю як виконання біблійного пророцтва. Відтоді ми бачили вражаючий підйом повернення євреїв до віри в усьому світі, одночасно з іншими хвилями духовного пробудження й оновлення всього іншого світу.

Тож, якщо в Біблії говориться, що нам слід «молитися за мир у Єрусалимі», це тому, що все, що відбувається в Єрусалимі, поширюється на весь світ. Це було істинним, коли Єшуа був розіп'ятий, і це є істинним, коли пророчі події Останніх Днів розігруються в Ізраїлі. В Ісаї 62 говориться про те, що ми покликані клопотатися за Сіон і не давати спокою Богові, «доки Він не зробить Єрусалима славою на землі».

Давайте молитися:

— Щоб Дух Святий викривав усіх людей про гріх, правду і про суд, який прийде (Івана 16:8), щоб вони змогли знайти істину і прощення в Єшуа — щоб люди з усіх прошарків суспільства знайшли справжній мир із Богом через Єшуа;

— Молитися проти жорстокості, за мир і надію на вулицях Єрусалима, проти страху — щоб усе більше людей сподівалися на Бога і знайшли мир і любов, яка виганяє страх;

— За високі моральні принципи в організаціях і в людей, позиції яких у державних установах передбачають відповідальність за справедливість, щоб Бог викорінив корупцію;

— Щоби Бог піднімав тих, хто може свідчити у вищих шарах ізраїльського суспільства — за людей, подібних до пророка Даниїла;

— Будь ласка, моліться за наших лідерів — щоб правильні люди отримали правильні позиції, і за Божу мудрість, що приводить до миру та справедливості;

— За те, щоб єврейські та арабські віряни в Єрусалимі по-справжньому любили один одного, і також любили своїх ворогів;

— Щоб руйнівні плани ворога зламалися, і щоб досконалі плани Бога здійснилися.

Джерело — oneforisrael.org
Переклад — Ірина Жежерун для ieshua.org

Пожертвовать

Последнее: 26.07. Спасибо!