Божий план викуплення у святах Ізраїлю

Божий план викуплення у святах Ізраїлю

Copyright: BMN Photography

На русском языке читайте здесь — Божий план искупления в праздниках Израиля.

У період осінніх свят Ізраїлю давайте трохи відсторонимося і подивимося на всі свята в цілому. Це просто дивовижні історичні події чи вони несуть глибше значення для віруючих у Ієшуа (Ісуса) і сьогодні, йдеться про євреїв чи неєвреїв?

Упродовж століть Бог шукав стосунків із народом Ізраїлю, щоб благословити їх і зробити їх благословенням для багатьох народів (Бут.12:2-3). Також Він доручив Ізраїлю священний обов'язок: носити Його Ім'я і бути народом, у якому почне здійснюватися Його план викуплення всього світу (Ів. 4:22). І цей план проілюстрований святами, які Він заповів.

Ці щорічні свята на івриті називаються «моедім», що означає «призначений час» або «побачення». У певному сенсі, ці «призначені зустрічі з Господом» (Лев. 23:4) становлять порядок денний у відносинах Бога і Його викупленого народу. Зрештою, вони забезпечують біблійне та історичне підґрунтя для віри в Ієшуа.

Месія Ієшуа повинен був стати виконанням цих свят, оскільки Він є причиною їхнього існування. «Це (свята, Шабати...) тінь майбутнього, а тіло Христове» (Кол. 2:17). І так само, як і все Писання є богонатхненним і корисним, ці «тіні» несуть сенс і значення для послідовників Месії і сьогодні, тому що вони ніколи не переставали вказувати на Нього! (2 Тим. 3:16)

То чим же є ці свята і як вони відображають Божу програму викуплення? Сім призначених Богом щорічних зустрічей зі Своїм народом описані в 23 розділі книги Левит. Перші три свята — Песах, свято Опрісноків і свято Перших Плодів — відзначаються навесні. Ці свята відображають відкуплення, вже звершене Ієшуа під час свого першого приходу, коли Він став «Агнцем Божим, що на Себе гріх світу бере» (Ів. 1:29), а через Своє воскресіння Він «первісток серед покійних» (1 Кор. 15:20).

Четверте свято, П'ятидесятниця (або свято Тижнів — Шавуот), говорить про заснування Тіла Месії, коли Святий Дух був вилитий на учнів, як виконання цього свята (Дії 2:1).

Інші три свята припадають на осінь, сьомий місяць єврейського календаря. І як вказує важливе в Біблії число сім, осінні свята говорять про час завершення і малюють пророчу картину прийдешнього повного завершення Божої програми викуплення.

Свято Сурмлення (Лев. 23:23-25) зазвичай називають Рош ха-Шана або єврейський Новий Рік. Коли євреї вийшли з вавилонського полону, вони прийняли громадянське свято Нового Року у Вавилоні як своє власне. І хоча воно припадає на перші дні сьомого місяця, воно називається днем Нового Року.

Оскільки в Біблії дуже мало інформації про це таємниче свято, єврейська традиція каже, що сурмлення в труби (шофари) під час цього свята нагадує про баранячі роги, у які сурмили Ісус Навин та ізраїльтяни біля Єрихона, а також про ягня, яке Авраам приніс у жертву замість Ісаака.

Copyright: BMN Photography

Писання говорить, що настане час, коли «буде засурмлено в велику сурму» і Ізраїль буде зібраний назад на свою землю (Іс. 27:13). Павло в Новому Завіті розкриває цю таємницю як час, коли всі віруючі будуть зібрані в Месії (1 Кор. 15:51-52; 1 Фес. 4:16-18). І оскільки ніхто з нас не знає точного часу, коли в майбутньому «буде засурмлено в велику сурму», свято Сурмлення повинно спонукати нас до готовності та служіння.

Наступне осіннє свято — День Викуплення (Йом Кіпур). У єврейській традиції це день, коли кожен єврей має стати перед Богом «правильно». У Біблії це день, коли Ізраїль відновлюється як народ, що служить Богові (Лев. 16, 23:26-32). Пророчо це вказує на час, коли Ізраїль як народ буде зібраний перед Месією Ієшуа.

Наприкінці періоду «великої скорботи» Ізраїль як народ буде «дивитись на Мене, Кого прокололи, і будуть за Ним голосити, як голоситься за одинцем, і гірко заплачуть за Ним, як плачуть за первенцем» (Зах. 12:10).

Цього дня Ізраїль отримає «змиття гріха і нечистоти» (Зах. 13:1), буде знову прищеплений до «своєї оливи», і «таким чином, весь Ізраїль спасеться» (Рим. 11:23-26). День Викуплення нагадує нам про те, що це збирання народу Ізраїлю наближається, і мотивує нас нести Добру Новину Месії «перше ж юдеєві, а потім гелленові» (Рим. 1:16).

І нарешті настає свято Кущів (свято Наметів — Сукот). Це свято врожаю називається святом «Кущів», тому що Бог наказав Ізраїлю щороку жити в наметах у цей період часу, щоб згадувати час життя в пустелі й те, що тільки один Господь є нашим захистом і безпекою. Це свято також називають «святом збору врожаю» (Вих. 23:16).

У наш час це свято відзначається як завершальне свято врожаю, що супроводжується великою радістю про те, що Бог забезпечує Свій народ. Захарія пророкував, що одного разу народи будуть «зібрані» перед Месією. Одного разу всі народи, які колись атакували Ізраїль, віддадуть честь Царю царів, Месії Ізраїлю, щороку збираючись на свято Кущів у Єрусалимі (Зах. 14:16-18).

Ми бачимо, що сьомий місяць вказує на час, коли Бог завершить Свій план викуплення, зібравши Тіло Месії (свято Сурмлення), зібравши весь народ Ізраїлю (День Викуплення) і зібравши всі народи (свято Кущів) до Себе.

Я сподіваюся, що ця стаття дала вам ясне уявлення про неймовірну, незбагненну любов Бога, показавши Його план викуплення в контексті призначених Ним часів (свят). Свята Ізраїлю — це особливі часи для всіх, хто вірить у Єдиного, коли ми згадуємо велике спасіння, яке Він нам дарував, смакуємо Його славне повернення і використовуємо ці свята, щоб поділитися Його великою любов'ю та планом викуплення з євреями і неєвреями, які Його ще не знають!

Автор — Сем Надлер / charismanews.com
Переклад — Ірина Жежерун для ieshua.org

Пожертвовать

Последнее: 26.07. Спасибо!