Крісмука: зв'язок Хануки, Суккота та Різдва

Крісмука: зв'язок Хануки, Суккота та Різдва

На русском языке читайте здесь — Крисмука: связь Хануки, Суккота и Рождества.

Це Крісмука! Іноді Ханука та Різдво перетинаються. Багато хто сприймає ці свята як олію та воду — свята з двох абсолютно різних релігійних традицій, які не можна змішувати. У багатьох, хто святкує Хануку, навіть якщо вони люблять Ісуса, йде боротьба з Різдвом. Аналогічно, багато християн помилково вважають, що Ханука не має до них жодного відношення. Але, як ви вже могли здогадатися, ці свята мають щось спільне.

Саме Ісус встановлює міцний зв'язок між Різдвом і Ханукою, а також між Ханукою та Суккотом, але ми повернемося до цього за хвилину.

Місце для всіх

На відміну від історії Різдва, де не було місця в готелі, тут достатньо місця для всіх Божих дітей, і Його обійми широко розкриті і для тих, хто запалює свічки, і для тих, хто прикрашає ялинки.

Це те, до чого ми звикли тут, у служінні ONE FOR ISRAEL. Як команда віруючих євреїв та арабів, з нашим біблійним коледжем, який навчає як арабських, так і єврейських студентів, ми навчилися приймати традиції один одного та насолоджуватися цим особливим часом разом. Не завжди все було мирно, тому що для деяких віруючих месіанських євреїв сама ідея Різдва дратуюча і викликає дискомфорт. Аналогічно, деяким арабам-християнам важко зрозуміти, чому віруючих євреїв не так захоплює народження Ісуса та вся біблійна історія Його першого пришестя. За ці роки ми достатньо виросли, щоб визнати і прийняти всі ці вислови нашої любові до Ісуса і об’єднуючої нас віри, щоб стати однією новою людиною в Ньому.

Різдво — це чудовий час, щоб поділитися істиною про Ісуса з тими, хто Його не знає, і в ці темні дні важливо максимально використовувати кожну нагоду, як нас закликає Біблія. Церкви по всьому світу зайняті кожного грудня, і ми також максимально використовуємо привід для цього сезону! Правда в тому, що ми можемо не знати точної дати народження Месії, але все одно можемо святкувати Його пришестя.

Використовувати кожну можливість максимально

Цього року наша арабська євангелізаційна команда випустила п'ять святкових музичних відео, заснованих на біблійних пророцтвах про Месію, з коротким євангельським поясненням, як Ісус виконує кожне з них. Всі ці відео арабською мовою і призначені для всіх, хто розмовляє арабською, як в Ізраїлі, так і за його межами! Понад 70% наших підписників – із мусульманських країн за межами Ізраїлю. Ось пророчі послання п'яти музичних відеокліпів про народження нашого Спасителя:

1. يا عجيب يا مشير Дивовижний Порадник, сильний Бог

На підставі Ісаї 9:5 ми пояснюємо, що Ісус є Богом, Який прийшов у тілі, і віддаємо Йому славу, святкуючи Його пришестя з радісними піснями!

2. مسيحي للأرض جيت Мій Месія, ти прийшов на землю

Ми говоримо про Месію, Який прийшов в цей світ, Який ходив серед нас, і про те, що ми не можемо перестати дивитися на те, наскільки Він прекрасний.

3. في البدء كان الكلمة Спочатку було Слово

На підставі 1 глави Євангелії від Івана ми говоримо про те, що Ісус є Словом Божим і що все було створене Ним і для Нього

4. ولد المسيح + في كل عيد ميلاد Месія народився + Кожного Різдва

Ми говоримо про те, як народився Ісус — Алілуйя! Перша пісня проголошує народження Месії, друга бажає всім веселого Різдва та щасливого Нового року.

5. سنين طويلة مضت Багато років минуло

Ми говоримо про турботу Господа про нас протягом усіх років, і про те, що Він тримає нас у Своїх вічних обіймах. Це довга пісня, яка вихваляє Господа і дякує Йому за Його доброту і вірність протягом усіх років нашого життя.

Зв'язок між Ханукою та Суккотом

І в Хануці є багато біблійних глибин, які варто досліджувати всім, хто любить Слово Боже. Давайте прямо зараз поринемо у зв'язки між Суккотом, святом Кущів, згаданим у Законі Мойсея, і Ханукою, святом Оновлення, згаданим у Івана 10:22. Незважаючи на те, що Суккот припадає на осінь, а Ханука зазвичай припадає на грудень, є низка зв'язків, на які ми маємо звернути увагу.

Перший очевидний факт полягає в тому, що Ханука (що означає «посвячення») і Суккот (що означає «кущі» чи «намети») тривають вісім днів. Сім означає завершеність, а вісім – вічність. І Ханука, і Суккот одночасно продовжуються сім і вісім днів за тривалістю і значенням. Що? Так. Чудо Хануки, згідно з легендою, полягає в тому, що одноденного запасу олії вистачило на вісім днів, але погодьтеся, це не чудо, коли одноденного запасу олії вистачило на один день. Перший день взагалі не був чудом. А от сім днів після нього були б чудом. Так само Суккот — це свято тривалістю в тиждень, але в тому самому уривку, який говорить, що Суккот триває сім днів, ми бачимо, що Бог також наказує восьмий день:

«Протягом семи днів будете приносити ГОСПОДУ вогняні жертви. Восьмого дня у вас також будуть святі збори, і ви принесете ГОСПОДУ вогняну жертву. Це день урочистих зборів, тому не чиніть жодної праці» (Левіти 23:36).

Слова сім та сьомий знову і знову з'являються в інструкціях щодо Суккота, але число вісім також має значення, оскільки воно вказує на вічність: час, коли Бог і людина будуть разом у скинії назавжди.

Ханука — це восьмиденне свято освячення (посвячення) після очищення від осквернення, засноване на восьмиденному святі Суккот.

Апокрифічна книга Маккавейська розповідає нам історію про те, як Ханука (що означає посвячення, освячення) почалася в 167 році до нашої ери, коли юдеї Маккавеї повалили греків, які наповнили Храм грецькими богами. Ось короткий уривок з історії:

«У той самий день, в який осквернений був храм іноплемінниками, звершилося й очищення храму, у двадцять п’ятий день того самого місяця Хаслева. І провели вони у веселощах вісім днів за подобою свята кущів, згадуючи, як незадовго перед тим часом вони проводили свято кущів, подібно до звірів, у горах і печерах. Тому вони з жезлами, оповитими плющем, і з квітучими гілками і пальмами підносили хвальні пісні Тому, Який благопоспішив очистити місце Своє. І загальним рішенням і вироком визначили — всьому юдейському на­роду святкувати ці дні щорічно» (2 Маккавейська 10:5-8; пер. Філарета).

Вже вдруге Ізраїль, зазнавши нищівних втрат, відновлює все і відзначає момент повторного освячення Храму, святкуючи Суккот, Свято Кущів, хоча дати цього свята вже давно минули. Вперше Суккот святкувався пізно, коли Неємія з компанією відновлювали руїни Єрусалима і після завершення будівництва Храму зрозуміли, що кращої церемонії посвячення, ніж восьмиденне Свято Кущів, і уявити не можна.

Підготуйте Йому місце

Отже, Ханука, єврейське Свято Освячення, сягає цього особливого святкування Суккота за часів Неємії, яке проводилося в незвичний час, щоб освятити і присвятити другий Храм — і сам народ. А чистота олії для храмової менори є ключовою частиною історії Хануки.

«Було тоді в Єрусалимі свято Відновлення; стояла зима. Ісус ходив у храмі – в притворі Соломона. Його обступили юдеї і говорили Йому: Доки будеш тримати нас у непевності? Якщо Ти Христос, скажи нам відкрито!» (Івана 10:22-24)

Месія прийшов, як і обіцяли пророки.

Давайте очистимо храм нашого життя, знову присвятимо себе Йому і підготуємо Йому місце в наших серцях.

Месія прийшов у тілі, як і пророкували пророки, через чудесне народження від діви, і послання Хануки про присвячення Його дому, підготовки Його місця для святих цілей допомагає нам пам'ятати про те, що суть цієї пори року не тільки в тістечках та подарунках. Те, що Бог прийшов у тілі, щоб мешкати з людиною, — це чудова і свята подія. Він прийшов, щоб принести радість землі та мир серед людей.

Євреї та язичники, об'єднані в Месії

Ханука та Різдво цього року припадають на 25 грудня, що майже пророчо говорить про союз між євреями та язичниками. Це союз, укладений у Месії, Владиці миру. Ось як Павло говорить про це у Посланні до Ефесян:

«Адже Він – наш мир, Який зробив з двох одне, зруйнував Своїм тілом серединну перегородку – ворожнечу, усунувши Закон заповідей в навчаннях, аби з двох збудувати в [Самому Собі] одну Нову Людину, встановити мир і в одному тілі хрестом примирити обох з Богом, знищивши на ньому ворожнечу. Прийшовши, Він благовістив мир вам – далеким, і мир вам – близьким; так що через Нього обоє маємо доступ до Отця в одному Дусі. Тож ви більше не чужі й не захожі, а співгромадяни святих і домашні для Бога, збудовані на основі апостолів і пророків, де наріжним каменем є Сам Ісус Христос; на Ньому вся будівля, досконало збудована, зростає у святий храм у Господі, в Якому й ви разом будуєтеся Духом в Божу оселю» (Ефесян 2:14-22).

Ця структура, про яку говорить Павло, цей храм, наріжним каменем якого є Ісус, це ми! Тепер ми є храмом Божим, місцем проживання Його Духа (див. також 1 Коринтян 6:19-20, 2 Коринтян 6:16).

Ми є очищеним храмом, і тепер світло Боже може жити в нас. Храмова менора, звичайно, представляє Ісуса.

Причиною цього сезону, незалежно від того, чи кажете ви про Різдво, Хануку або навіть Суккот, є Ісус.

«Ангел, котрий розмовляв зі мною, повернувся і розбудив мене, як будять людину зі сну, і запитав мене: Що ти бачиш? Я відповів: Бачу я світильника, – увесь він із золота, зверху на ньому чаша з оливою та сім лампадок на семи трубочках, що йдуть від чаші зверху. А біля нього бачу дві оливки, одна оливка з правого боку чаші, а друга – з лівого. Я звернувся до ангела, що розмовляв зі мною, й запитав: Що це, мій володарю? Відповідаючи, ангел, що розмовляв зі мною, сказав мені: Хіба не знаєш, що це? І я відповів: Ні, мій володарю. Пояснюючи, він заговорив до мене й так сказав: Передаю слово ГОСПОДНЄ до Зоровавеля такого змісту: Не силою і не людською могутністю, а лише Моїм Духом, – говорить Господь Саваот!» (Захарія 4:1-6).

Цей образ двох оливкових дерев пов'язаний зі словами Павла в Римлян 11 про віруючих євреїв та неєвреїв. Послання Захарії наповнене символікою олії, дерев та світла. Це послання є нагадуванням про те, що Бог — Той, хто звершує наше спасіння, наше очищення та нашу єдність один з одним.

І тільки подивіться на це: у центрі сцени горить менора.

Від нашої єврейської та арабської команди, об'єднаної в Месії, ми бажаємо вам веселого Різдва та щасливого Нового року!

Джерело — oneforisrael.org
Переклад — Ганна Іващенко для ieshua.org

Пожертвовать

Последнее: 26.07. Спасибо!