На русском языке читайте здесь — Звезда Давида (Маген Давид) в мессианских общинах.
«Чи Давидів Маген Давид?
Швидше моє питання звучить так: яким духовним, релігійним, символічним змістом наділяють Маген Давид месіанські громади?
Це питання виникло через роздуми про вияв фетишизму у Церкві, у месіанських громадах зокрема.
Символ шестикутної зірки досить поширений у месіанських громадах, часом більше ніж менора, причому його ставлення до єврейського народу досить умовне. Якщо я не помиляюся, цей символ набув поширення як знак сіоністів, як символ повернення євреїв у Ерец Ісраель лише з XVIII-XIX століть, до цього він частіше зустрічається у символізмі інших релігій та народів, і немає жодних причин відносити його до єврейського народу. Щоправда, я мало що знаю з цього приводу, от і запитую.
І ще одне питання: є звинувачення, що пов'язують Маген Давид із зіркою бога Ремфана [Дії 7:43], що тут можна відповісти?
Заздалегідь вдячний за відповідь». (Костянтин)
Шалом, Костянтин.
Гексаграма — шестикутна зірка — стала чи не головним єврейським символом відносно недавно. У давнину євреї використовували шестикутну зірку для прикрашання синагог, гербів і печаток, але з таким же успіхом там можна виявити і чотири- , і п'ятикутні зірки. Більше того, у древніх християнських храмах шестикутна зірка зустрічається частіше, ніж у синагогах, збудованих у той же період. Тобто до певного часу це був міжнародний символ, який знаходив застосування у різних релігіях та культах. Досі в Мецці головну мусульманську святиню, камінь Кааба, покривають шовковим покривалом, на якому зображені шестикутні зірки.
Записи про легендарний щит Давида з'являються у кабалістичних текстах раннього середньовіччя, і не зовсім зрозуміло, що ж у них мається на увазі. Першу ж документальну згадку про шестикутну зірку як зірку Давида ми знаходимо в книзі «Ешколь а-Кофер» караїмського мудреця Єгуди бен Еліягу Хадасі (XII століття). У ній він критикує тих, хто перетворив цей символ на предмет культу. У XIII-XIV століттях Зірка Давида з'являється на фронтонах німецьких синагог та у єврейських манускриптах. В ту ж епоху нею почали прикрашати амулети та мезузи, а в пізньому Середньовіччі також єврейські тексти з Кабали. Проте цей символ мав лише декоративне значення.
Перше застосування Зірки Давида як специфічного єврейського знака датується 1354-м роком. Імператор Священної Римської Імперії Карл IV дав євреям Праги право мати власний прапор. Червоне знамено із зображенням шестикутної зірки отримало найменування «Прапор Давида». З цього часу гексаграма входить у побут євреїв Центральної, потім Західної, а потім і Східної Європи. Лише з кінця XVIII століття зірка Давида з'являється на надгробках.
Перший випадок, коли Маген Давид був ужитий при написанні антисемітського тексту, відноситься до 1799 року. У ХІХ столітті шестикутна зірка була прийнята єврейськими громадами по всьому світі, в основному, на противагу християнському хресту. Сімейство Ротшильдів, здобувши баронський титул у 1817-му році, помістило Маген Давид у свій родинний герб. Єврейський поет Генріх Гейне, який жив у Німеччині, під своїми творами замість підпису малював зображення шестикутної зірки. У 1897-му році на Першому Сіоністському Конгресі було прийнято проєкт прапора сіоністів із шестикутною блакитною зіркою посередині. Зараз цей прапор відомий усім як прапор держави Ізраїль. Американський боксер єврейського походження Макс Бер у поєдинку з улюбленцем Гітлера Максом Шмелінгом вдягав боксерські труси із зображенням Зірки Давида. Чимала «заслуга» у тому, щоб назавжди пов'язати шестикутну зірку з євреями, належить нацистам. У багатьох містах і країнах Європи нацистська влада обирала жовтий Маген Давид як відмінний знак єврея.
Навіщо в єврейському месіанському служінні використовується Маген Давид? Ну, хоча б тому, що наші громади єврейські і Зірка Давида, разом із Менорою, є нині одним з головних знаків, що відрізняють єврея і все єврейське. Ми не дотримуємося кабалістичних та інших містичних поглядів на Маген Давид і ставимося до нього лише як до символу. Але своє розуміння одного тлумачення сенсу Зірки Давида я все ж наведу.
Одна з легенд каже, що цар Давид носив у бою щит трикутної форми, який захищав груди, плечі, живіт та пах, але залишав відкритими шию та стегна. Тоді він узяв такий самий щит і прив'язав до свого гострого кінця вгору. Подвійний щит, що вийшов, в результаті збільшив площу закритої поверхні. Прочитавши цю легенду, я згадав, що, згідно з Писанням, цар Давид був людиною віри, і саме вона була щитом від усіх бід, що трапляються на шляху.
Пригадалися мені також слова раббі Шауля з його послання до Ефесу, де він говорить про повню зброю Божу: «…Візьміть щит віри, яким зможете погасити всі вогненні стріли лукавого» Можна розглядати Маген Давид як нагадування про віру Божу, яка є щитом для нас.
Але тут головне не впасти, як Ви вірно зауважили, у фетишизм, а також не підмінити віру серця тими речами, які можуть її лише символізувати. Зірка Давида на ланцюжку не може захистити людину, яка її носить, якщо вона не має зв'язку з Богом через віру в Ієшуа.
На останнє Ваше запитання, Костянтине, відповім так: там, де йдеться про зірку Ремфана, йдеться не так про вшанування знака зірки, як про поклоніння небесній зірці або сузір'ю. Недарма далі за текстом цього вірша йдеться про те, що Бог переселить таких, хто поклоняється, далі Вавилону, який був прабатьківщиною астрології. Якась частина євреїв сучасників Стефана перейняла астрологічні вірування сусідів. Зображення, яким висловлювали це поклоніння, могло мати будь-яку конфігурацію, зокрема шестикутну. Але ніхто зараз не може підтвердити, що вона була саме шестикутною. Прив’язка Маген Давида до Дій 7:42, де йдеться про зірку Ремфана, притягнута за вуха і, на мій погляд, має антисемітський характер.
Автор — Михайло Самсонов, рабин месіанської громади Вінниці (відповідь за 14.04.2011)
Переклад — Олена Бочковська для ieshua.org
Последнее: 26.07. Спасибо!