Біблійні свята, які святкують месіанські євреї

Біблійні свята, які святкують месіанські євреї

На русском языке читайте здесь — Библейские праздники, которые празднуют мессианские евреи.

Месіанські євреї — це євреї, які вірять в Ієшуа (Ісуса), обіцяного Месію Ізраїлю. Таким чином, вони продовжують практикувати багато традицій єврейської спадщини, визнаючи трансформуючу силу віри в Ієшуа і приймаючи вчення Нового Завіту.

Громади месіанських євреїв можуть також включати віруючих з неєвреїв, які розуміють і визнають зв'язок з єврейським корінням, на якому ґрунтується віра Нового Завіту. Коли ми розуміємо єврейський контекст Месії та Його вчення, наша віра, знання та стосунки з Богом збагачуються глибокою історією та пророчими вказівками на Ієшуа, якими сповнені Єврейські Писання.

Шабат

Шабат — найвідоміше єврейське свято, бо воно святкується щотижня. Шабат означає «відпочинок, спокій», і це субота, сьомий день тижня. Месіанські громади проводять служіння в Шабат — у п'ятницю ввечері або в суботу вранці. Шабат — одне із семи наказаних свят, описаних у Левітах 23 та інших місцях Писання.

Шабат — це щотижневий день відпочинку для фізичного та духовного оновлення після трудового тижня. Сьогодні з нашим 5-денним трудовим тижнем день відпочинку може здатися не таким важливим, як у давні часи, коли більшість людей займалося сільським господарством. У тих культурах день відпочинку був нечуваним явищем, бо завжди було чим зайнятися. Однак у сучасному суспільстві, будучи зайнятими на роботі чи домашніми справами, дуже мало людей справді відмовляються від будь-якого виду роботи на цілий день. Проте Бог знав, що нам потрібен цей день відпочинку, і Шабат — це перший особливий день, про який Він дав наказ, і єдиний, який включив у Десять Заповідей.

«Шабат шалом!» — це типове єврейське вітання, яке використовують месіанські євреї, щоби побажати людям шабатнього спокою.

Є також щорічні свята, які святкують месіанські євреї. По-перше, слід нагадати, що єврейський календар відрізняється від Григоріанського, який використовується у всьому світі. У єврейському році перше свято, звісно, ​​Новий Рік. Проте, він припадає на вересень чи жовтень за Григоріанським календарем. А якщо рахувати від нового року за Григоріанським календарем, то першим єврейським святом є Пурім, який припадає на лютий чи березень.

Пурім

Пурім — це святкування Божого порятунку єврейського народу від повного знищення у V столітті до н.е., коли за суверенною волею Божою єврейська дівчина Естер була обрана царицею Персії. Опинившись у такій позиції, вона благала царя від імені свого народу, який став мішенню за законним наказом, згідно з яким була обіцяна нагорода кожному, хто вб'є єврея у призначений день. Хоча Бог і не згадується в Книзі Естер, але Він видимий у кожному повороті подій. І очевидно, що саме Він підняв Естер на царський престол «для такого часу».

Пурім — найяскравіше єврейське свято. Історія Естер, що зветься Мегілат (сувій — прим. пер.), читається в месіанських громадах і синагогах у всьому світі. Єврейські віруючі вдягаються у карнавальні костюми, дарують смачні подарунки та беруть участь у театралізованих виставах за мотивами історії Естер. Щоразу, коли згадується ім'я злого Амана, глядачі тупотять ногами і шумлять тріскачками, які називаються грагер, щоб заглушити ім'я того, хто намагався знищити єврейський народ.

Месіанські євреї згадують про Боже остаточне спасіння для вічного життя завдяки жертві Ієшуа (Ісуса) за нас.

Песах

Відомий також як Свято Опрісноків. Слово Песах означає «пройти повз, звільнити, пощадити».

Песах вважається найважливішим єврейським святом, тому що він вказує на день, коли народ Ізраїлю був покликаний з Єгипту, щоб стати власним народом Божим. Він нагадує, як Бог звільнив єврейський народ з єгипетського рабства. Тієї першої пасхальної ночі, коли євреї, дотримуючись Божих інструкцій, помазали одвірки своїх дверей кров'ю жертовного ягняти, ангел смерті бачив цю кров і проходив повз них. Таким чином вони уникли смерті своїх первістків — десятої та останньої з кар, які Бог послав на Єгипет.

Песах святкується 14-го числа місяця Нісан, і за ним слідує семиденне Свято Опрісноків, протягом якого месіанські євреї їдять прісний хліб (мацу), як Бог наказав у 23 розділі книги Левіти. Зазвичай усі ці дні разом називають Песах. Це свято відзначається на згадку про перший Песах, коли Бог сказав народу Ізраїлю не чекати, поки підніметься тісто, але їсти свою їжу поспіхом, щоб бути готовими до Його звільнення в будь-який момент.

Месіанські євреї святкують ті великі справи, які Бог зробив, щоб врятувати єврейський народ з єгипетського рабства. Знову й знову Бог каже єврейському народові згадувати, звідки Він їх вивів. Месіанські євреї також визнають, що, як зазначив у 1 Кор. 5:7 Апостол Павло, Ієшуа став нашим Пасхальним Ягням. Він приніс своє життя у жертву за нас, і через Його смерть і воскресіння ми врятовані від вічної духовної смерті.

Месіанські євреї та неєврейські віруючі в Ієшуа бачать Божу руку в яскравому символізмі традиційних елементів Пасхального Седера. Багато месіанських євреїв не святкують окремо Пасху, воліючи натомість згадувати про смерть і воскресіння Ієшуа під час Песаха, коли Він був розіп'ятий і воскрес із мертвих.

Шавуот

Також відомий як Свято Тижнів (Седмиць), Свято Перших Плодів. Слово Шавуот означає «тижні».

Шавуот також називається Святом Седмиць, тому що він відзначається через сім тижнів після першого Шабату в Песах. Єврейський народ вірить, що Бог дав Тору (Закон) своєму народові на горі Сінай на Шавуот. Тому це свято також є Святом Дарування Тори. Багато євреїв сьогодні не сплять усю ніч, читаючи разом Тору, а коли настає шавуотній світанок, вони моляться разом і читають Десять Заповідей.

Оскільки це свято також стосується врожаю і принесення перших плодів, першого врожаю пшениці, Шавуот ще називається Святом Перших Плодів.

Шавуот — одне з паломницьких свят єврейського року, у яке Бог вимагав від кожного чоловіка-єврея прийти до Єрусалиму. Перший Шавуот після смерті Ієшуа був відзначений виливом Святого Духа у вигляді язиків вогню на Його учнів в Єрусалимі. Євреї, які мешкають за кордоном, серед різних народів, поверталися до Єрусалиму на Шавуот, і саме тоді Бог дав Святого Духа. Люди чули Євангелію Ієшуа своїми власними мовами, і три тисячі людей увірували того дня.

Для месіанських євреїв, Шавуот — це час ствердити нашу прихильність до Божого Слова, принести наші перші плоди Богові і святкувати дар Його присутності в кожному з нас через Його Святий Дух. Це час радіти сповненому пророцтву і дорожити багатим єврейським корінням новозавітної віри в Ієшуа.

Тіша бе-Ав

У перекладі з івриту Тіша бе-Ав означає «Дев'яте Ава», тобто дев’ятий день єврейського місяця Ав. Незважаючи на те, що пам'ять про цей день не є біблійною постановою, багато месіанських євреїв приєднуються до решти єврейського народу у всьому світі в цей особливий день жалоби.

У дев'ятий день місяця Ав 586 року до н.е. Перший храм був зруйнований вавилонянами. Римляни зруйнували Другий Храм у 70 році н.е. також 9-го Ава. Цікаво, що поряд із цими двома трагічними подіями в єврейській історії цього дня трапилося і багато інших катастроф та гонінь. Тіша бе-Ав також згадується як «пост п'ятого місяця» у Зах. 7:3; 7:5; 8:19.

Сьогодні Тіша бе-Ав — це день посту та жалоби для єврейського народу повсюдно. Месіанські євреї також сумують про ці жахливі події, часто додаючи до цього свій крик про те, щоб єврейський народ у всьому світі міг дізнатися про запевнення апостола Павла, що ми, ті, хто вірить у Месію Ієшуа, є «храмом Божим» (1 Кор. 3:16).

Рош аШана

Також відоме як Йом Труа, Свято Сурмлення та Єврейський Новий Рік. У перекладі з івриту Рош аШана означає «голова року», а Йом Труа — «день сурмлення».

Біблія говорить про це свято як про Свято Сурмлення і дає дуже мало вказівок щодо цього. У Левітах 23:23-25 ​​відкривається, що Свято Сурмлення було дано всьому Ізраїлю для відпочинку. Воно було встановлене в перший день сьомого місяця Тішрей, і в цей день потрібно було сурмити в сурми (шофари). Хоча Біблія називає Нісан першим місяцем року для єврейського народу, єврейські мудреці вважали, що саме у Свято Сурмлення — першого Тішрея — Бог створив світ. Тому і новий рік згідно єврейського календаря настає першого Тішрея, у Свято Сурмлення. На підставі цього Свято Сурмлення також стало відоме як Рош аШана, що означає «голова року».

Для єврейського народу та месіанських євреїв Рош аШана — це час роздумів. Подібно до того, як з наближенням 31-го грудня люди у всьому світі розмірковують про рік, що минає і про прийдешній, те саме роблять ортодоксальні і месіанські євреї у Рош аШана. Це час духовних роздумів.

Для єврейського народу це час виправлення та пошуку прощення перед Йом Кіпур, Днем Очищення, коли, згідно з традицією, Бог запечатує долю людини на наступний рік.

Для месіанських євреїв Рош аШана є можливістю поміркувати про свої стосунки з Богом, усвідомлюючи, що наше добре сумління перед Ним ґрунтується лише на викупленні, яке Ієшуа придбав для нас через Свою смерть і воскресіння. Це час наближення до Бога і роздумів про те, як ще старанніше йти за Ним наступного року.

Йом Кіпур

Також відомий як День Викуплення. Йом Кіпур означає «день, щоби викупити».

Йом Кіпур — найсвятіший день в юдаїзмі, тому що Первосвященник входив до Святого Святих у присутність Господа. Це День Викуплення, в який весь Ізраїль мав приносити жертви. Лише цього єдиного дня Первосвященник входив до Святого Святих Храму і кропив кров'ю жертви на кришку Ковчега. Гріхи Ізраїлю символічно перекладалися на голову тварини, яка потім відсилалася за табір. Таким чином, гріх Ізраїлю знімався з них.

Йом Кіпур — це щорічне викуплення гріха. Це день посту та молитви без роботи. Єврейська традиція стверджує, що в Йом Кіпур Бог запечатує свої суди для народу на наступний рік. День Викуплення — це останній день, щоб вибачитися, виправитися і отримати «добрий запис».

Месіанські євреї святкують День Викуплення з розумінням, що смерть Ієшуа була остаточною жертвою, яка викупила всіх раз і назавжди. Месіанські євреї радіють, будучи записаними незмінним записом Святого Духа, який дається тим, хто сповідує Ієшуа Месією, згідно з ученням Нового Завіту. Послання до Євреїв розкриває Ієшуа одночасно і як досконалу жертву, і як досконалого Первосвященника, Який приніс за нас свою власну кров. Ми прощені і стали праведними перед Богом не на один рік, а назавжди. Йом Кіпур дає месіанським євреям можливість подумати про ціну, яку Ієшуа заплатив, щоб ми могли жити у відновлених стосунках із Богом.

Сукот

Також відомий як Свято Кущів. Слово «сукот» означає «кущі, намети».

У Левітах 23 Бог дає заповідь про Свято Кущів, відоме сьогодні як Сукот, щоб Ізраїль пам'ятав, що Бог змусив їх мешкати в наметах усі 40 років їхньої мандрівки пустелею. Ці намети були тимчасовими спорудами типу наметів, які можна розбирати і переносити, коли Божа присутність у стовпі хмарному вдень і у вогняному вночі починала рухатися на знак того, що Ізраїль має йти далі за Ним. Сукот – це спогад про Божий захист, водійство та забезпечення для дітей Ізраїлю під час їхнього шляху до Землі Обітованої.

Святкування Сукоту вимагає від ортодоксальних та месіанських євреїв будівництва суки у своєму дворі та «проживання в наметах» (Лев. 23:42) протягом семи днів. Люди часто приносять туди їжу і проводять вечори у своїх суках, а дехто і спить там. Сучасні сукот — тимчасові конструкції, покриті зверху листяними гілками, через які можна виглядати і бачити зірки, згадуючи про Божу обітницю зробити нащадків Авраама численними, як зірки.

Сукот – це нагадування про те, як Бог жив з ізраїльтянами, втішаючи їх Своєю присутністю, спрямовуючи та захищаючи їх. Месіанські євреї радіють у Месії Ієшуа, одне з імен якого — Еммануїл, що означає «з нами Бог». Послідовникам Ієшуа дано Святого Духа як вічну Божу втіху і як печатку та гарантію того, що Він ніколи не залишить і не покине нас. Для месіанських євреїв Сукот — це можливість згадувати про Божу вірність до Ізраїлю в минулому та святкувати благословення Його присутності в серці кожного віруючого.

Сімхат Тора

Сімхат Тора означає «радість Тори».

Одразу після Сукота настає Сімхат Тора, коли святкується життєдайна радість, яку дає Тора — перші п'ять книг Єврейських Писань. Тиждень за тижнем цілий рік євреї у всьому світі читають тижневу парашу чи порцію, тижневий розділ Тори. Сімхат Тора знаменує закінчення щорічного читання та початок нового циклу. Євреї приходять у синагогу на служіння, під час якого читається останній тижневий розділ року, сувій перемотується на початок, і Тору починають читати спочатку. У більшості синагог сувій Тори проноситься залом з великою радістю, зі співом і танцями.

Месіанські євреї радіють у Торі і в «Слові, що стало тілом» — в Ієшуа. Саме через Боже Слово ми краще пізнаємо Його. Сімхат Тора — це чудовий день для святкування Його Божественного спілкування з нами через Тору та все Писання.

Ханука

Також відома як Свято Світла, Свято Оновлення. Слово «Ханука» означає «посвята».

Ханука починається 25 числа місяця Кислев за єврейським календарем, і це останнє єврейське свято за Григоріанським календарем, яке випадає на листопад чи грудень. Ханука — це восьмиденне свято на згадку про чудо світла та оновлення Храму після його осквернення іноземними загарбниками. Традиція говорить, що після того, як єврейська армія Маккавеїв заволоділа Храмом, знайшлася олія для храмового світильника, Менори, якої вистачило б лише на один день. Потрібно було цілих вісім днів, щоб зробити і освятити нову олію. Бог зробив так, що світильник продовжував горіти, і одноденного запасу олії вистачило на вісім днів.

Для месіанських євреїв Ханука набуває особливого значення і як Свято Оновлення, згадане в Івана 10, і як Свято Світла. Коли ми бачимо посвяту і пристрасне бажання єврейського народу якнайшвидше освятити Храм Божий, це надихає нас оновити власні стосунки з Богом. Ми святкуємо і чудо світла, яке Бог зробив за часів Маккавеїв, і також святкуємо чудо Ієшуа, який є Світлом Світу.

Зі святкуванням Хануки пов'язано безліч традицій, включаючи їжу, смажену в олії, що нагадує про Храмову олію, запалення свічок щовечора свята у певній послідовності та дарування щовечора все більшої кількості подарунків.

Багато месіанських євреїв не святкують Різдво, воліючи святкувати дар Ієшуа як Світла Світу на Хануку.

Святкування юдейських свят збагачує месіанських євреїв і дозволяє неєврейським віруючим в Ієшуа краще зрозуміти багато історичних істин.

Бог спеціально наказав єврейському народові пам'ятати і святкувати певні дні, щоб ми могли бачити Його руку через всю історію та Його чудову вірність Ізраїлю. Коли ми бачимо відображення Ієшуа у цих святах, ми відчуваємо страх перед нашим суверенним Богом, який так детально передбачив Свій план нашого викуплення.

Ці свята і пам'ятні дати в єврейському календарі зміцнюють і підтримують нашу віру сьогодні, нагадуючи нам, що Бог, який врятував і зберіг єврейський народ у давнину, — це той самий Бог, який закликав нас день у день слідувати за Його Сином Ієшуа з постійно зростаючою вірою.

Джерело — jewishvoice.org
Переклад — Олена Бочковська для ieshua.org

Пожертвовать

Последнее: 26.07. Спасибо!