Що таке скинія Давида? І що означає її відновлення?

Що таке скинія Давида? І що означає її відновлення?

На русском языке читайте здесь — Что такое скиния Давида? И что значит её восстановление?

Близько року тому ми зі старшою дочкою були на служінні в нашій месіанській громаді. Тема того дня була «Розуміння Писання у контексті». Наш пастор Борис Грисенко відкривав різні місця з Біблії та просив людей із зали пояснити, як вони особисто розуміють те чи інше місце Писання.

Служіння тривало, пастор відкрив книгу пророка Амоса і зачитав: «Того дня Я відновлю скинію Давидову занепалу, вчиню тріщини в ній і зруйноване відновлю, і влаштую її, як у дні давні…» (Амос 9:11)

Люди почали висловлювати свої міркування, але всі вони якось не дуже підходили до того, що написано в уривку.

Я нахилився до дочки, у якої Біблія була відкрита в телефоні, і іронічно запитав: «Ну що, Лізо, як ти розумієш цей уривок? Про що тут йдеться?» Ліза, не відриваючи погляду від уривка, сказала: «Тату, тут же йдеться про Ізраїль!» «О, — прошепотів я, — і звідки таке знання?» Ліза показала на 14 вірш: «Дивися, тут же за змістом до і після цього уривка все говориться дуже ясно, — сказала вона. — Дивися, Бог каже: “Дім Якова не зовсім винищу” у 8 вірші, а в 14 вірші: “і поверну з полону народ Мій Ізраїль”. З цього контексту ясно, що йдеться про Ізраїль».

Чи було у моєї доньки одкровення, чи проста логіка читання контексту? Я не знаю, але вона обґрунтувала свою відповідь чітким біблійним контекстом.

Що ж означає відновлення скинії Давидової?

Саме це словосполучення зустрічається в Біблії двічі: у Амоса та в Діях Апостолів. Ось що сказано в другому уривку: «Потім звернуся і відтворю скинію Давидову впалу, і те, що в ній зруйновано, відтворю, і виправлю її, щоб стягнули Господа інші люди та всі народи, між якими сповіститься ім'я Моє, говорить Господь, що чинить усе це» (Дії 15:16-17). Як бачите, це практично повторення слів пророка Амоса.

Спробуймо ж розібратися, що означає відновлення скинії Давида. Почнемо з самого пророка Амоса. Його ім'я перекладається з івриту як «той, що носить тягарі», або «навантажений». Можна сміливо сказати, що його ім'я відповідало його стану серця та переживанням про свій народ. Пророк Амос був звичайнісіньким хлопцем. За професією він був пастух, походив з коліна Юди, загалом, непримітна була така людина: пас худобу, годував, напував і стриг вівці.

Але Бог обирає саме його стати пророком для двох царств — Ізраїльського та Юдейського – під час поділу Ізраїлю. У той період, коли пророк Амос прийшов зі своєю викривальною звісткою до Ізраїлю, в Ізраїлі та Юдеї, де правили царі Озія та Єровоам, все було дуже добре — це були багаті та процвітаючі царства. Більше того, межі їх досягали такої ж величі, як за царя Соломона. Одне слово, це був розквіт обох царств.

Коли Амос раптом почав пророкувати про відновлення Давидової скинії, у людей виникли питання. Про що ти говориш, Амосе? Що нам відновлювати, у нас все гаразд! Але Бог слів на вітер не кидає, адже стан духовних справ в Ізраїлі був не надто чудовим.

Походження словосполучення «скинія Давидова» остаточно не ясне. Швидше за все, це образний поетичний вислів про народ Ізраїлю, схожий на фразу «Єрусалимські дочки» або «Мій виноградник» — усіма цими словами Бог звертався до народу Ізраїлю.

Скинія або «сука» (סוכה, укр. «курінь») – будова недовговічна, яка потребує підтримки, і підтримку цю мали надавати самі організатори куреня (або скинії).

Біда Ізраїлю полягала в тому, що час від часу ми не особливо дбали про свій духовний стан і про те, щоб жити праведно. Амос порівнює нас, євреїв, з куренем, у будові якого з'явилися тріщини.

А чому використано ім'я Давида? Давид був одним з найбільших впорядковувачів народу Ізраїлю, царем, який стежив за духовністю євреїв, як ніхто інший, який впроваджував вчення про Бога у свій народ.

Амос та Давид походили з одного коліна. Швидше за все, терміни «народ Давида» і «курінь Давида» були близькі серцю Амоса, що ревнує про свій народ. Згадуючи історію Ізраїлю і знаючи, як Давид ревнував про духовність, але бачачи, що відбувалося з євреями на той момент, він поєднує слова «курінь» і «Давид» у новий образ – «курінь Давидів». Саме так в оригіналі звучить уривок пророка Амоса.

Замість слова «скинія», вживається слово «курінь» або «куща».

У християнстві існує чотири версії значення скинії Давидової у Біблії.

1. Скинія Давида – це сучасна церква, виходячи з того, що написано в Діях «Потому вернуся, і відбудую Давидову скинію занепалу, і відбудую руїни її, і наново поставлю її» (Дії 15:16-17). Акцент тут ставлять на те, що потрібно шукати Господа. Інша версія цього ж вчення полягає в тому, що «скинія Давида» — це язичники, які прийняли Ісуса, як видно з Дій. Через це твердження люди не рухаються ні праворуч, ні ліворуч у своїх переконаннях. Але таке розуміння – лише невелика частина правди цього уривку, і на ньому не можна ставити крапку в понятті «скинія Давидова».

2. Скинія Давида є пророчим центром служіння тілу Христа. Це трактування не вимагає від читача дивитися в оригінал і контекст Біблії. Тут просто стверджується, що оскільки Давид був пророком, то в його скинії, як у певному образному місці, мешкають пророчі дари, які виливаються на сучасну церкву. Це надто вільний підхід до тлумачення Біблії.

3. Скинія Давида – це служіння поклоніння і хвали Богові, адже Давид був істинним шанувальником Бога, багато співав і писав про це, був щирим. Тому його скинія – це служіння хвали та поклоніння. Цей пункт знову-таки будується на окремих двох словах «скинія Давида», які беруться поза контекстом.

4. Скинія Давида – це відновлення ізраїльського народу та всього того, що пов'язано з ним. Але як найдавнішим юдеям можна було почути дане пророцтво про зруйновану скинію Давида і про них самих, адже, як я уже вказав вище, два єврейські царства перебували на той момент у стані цілковитого процвітання.

Уважно читаючи розділ 9, ми бачимо, що Бог обіцяє навести лиха та суд на євреїв, а потім зібрати їх та дати достаток. Але оскільки Біблію неможливо зрозуміти за окремими словами без контексту, давайте прочитаємо весь цей уривок повністю.

«Бо ось Я звелів, і серед народів усіх пересію Ізраїлів дім, як пересівається решетом, і жодне зеренце на землю не випаде! Упадуть усі грішні народу Мого від меча, що говорять: Не досягне до нас і не стріне оце нас нещастя! Того дня Я поставлю упалу Давидову скинію і проломи в ній загороджу, і поставлю руїни його, і відбудую його, як за днів стародавніх, щоб решту Едому посіли вони, і всі ті народи, що в них кликалося Моє Ймення, говорить Господь, Який чинить оце. Ось дні настають, говорить Господь, і орач із женцем зустрінеться, а топтач винограду із сіячем, і гори закрапають виноградовим соком, а всі взгір'я добром потечуть. І долю народу Свого, Ізраїля, Я поверну, і побудую міста попустошені, і осядуть вони, і засадять вони виноградники, й питимуть їхнє вино, і порозводять садки, і будуть їсти їхній овоч. І Я посаджу їх на їхній землі, і не будуть їх більш виривати з своєї землі, яку Я їм дав, говорить Господь, Бог твій!» (Амос 9:9-15)

Ізраїль – древній народ, який пережив багато злетів з Богом і падінь, коли вони відходили від Бога, так що й скинія Давида, як образно називає євреїв пророк Амос, розтріскалася та стала непридатною. Але пророк на цьому не зупиняється. Він продовжує говорити, що Сам Бог зцілить і відбудує скинію.

Які три етапи відновлення скинії Давида?

Перший етап відновлення скинії, що похитнулася, – це обітниця про те, що ми знову здобудемо свою землю, свою державу Ізраїлю, що і сталося 1948 року. Таким чином, Бог Сам повернув євреїв з полону. А якщо уважно переглянути контекст, це буде останній полон для євреїв (див. 15 вірш). Пророк так і говорить від імені Бога: «Поверну з полону мій народ і більше ніхто не вижене нас, нашу землю ніхто не зможе забрати у нас…»

Другий етап відновлення скинії полягає в тому, що Бог не просто поверне нас із полону, а й дасть євреям процвітати на своїй землі. Подивіться знову контекст: орач буде заставати женця, ми розводитимемо сади і харчуватимемося від них, пагорби будуть текти плодами… Їдьте в Ізраїль і переконайтеся самі, як пустеля перетворилася за 70 років на квітучий сад! Все це процес роботи над кущею Давида, що похитнулась і була роздерта.

Третій етап відновлення – це духовне пробудження євреїв і неєвреїв через Писання, дані Ізраїлю, тобто через Біблію. У 12 вірші говориться, що скинія та її відновлений вигляд повинні будуть оволодіти Едомом та іншими (всіма) народами і там Ім'я Господнє буде проголошено всім народам (ця думка повторюється і в Діях). Ізраїль сам має повернутися у стан духовного пробудження. Частина цього пророцтва виповнюється вже дві тисячі років, коли перша церковна громада складалася з євреїв, які понесли світло істини про Ісуса іншим народам. І хоча з роками цей вогонь згасав і вже багато років перебуває в стані жевріння, ми можемо відзначити, що з середини минулого століття цей рух знову почав набирати обертів і виконувати місію передачі іншим народам Божої істини.

Тож подивіться знову ці два уривки про скинію Давида і переконайтеся самі, що там говориться про народ Ізраїлю та його відновлення. А також з милості Божої про те, що неєвреї зможуть увійти до народу Ізраїлю, до куреня Давида, і завершиться відновлення скинії Давидової занепалої.

Автор — Анатолій Емма / evreizaiisusa.org
Переклад — Олена Бочковська для ieshua.org

Пожертвовать

Последнее: 26.07. Спасибо!